V okviru Erasmus+ projekta E.C.O. S.T.E.P.S., ki je sofinanciran s strani Evropske Unije, sem se udeležil seminarja z naslovom »The best digital tools for language teachers«, ki je potekal v Dublinu na Irskem.
Že takoj na začetku smo se seznanili z novostmi na področju digitalizacije pouka in jih začeli s pridom uporabljati pri načrtovanju različnih aktivnosti v razredu. S praktičnimi primeri smo spoznali številna orodja za delo v razredu, z uporabo programske opreme »Classroomscreen« pa smo spoznali kako zelo enostavna in učinkovita je uporaba digitalnih orodij pri delu učitelja. Padlet, Symbaloo, Twee, Nearpod in Flip so le nekatera, ki so izstopala po primernosti za delo v razredu in svoji enostavni uporabi.
Seminar je bil tudi izvrstna priložnost za deljenje primerov dobre prakse. Izkušeni učitelji in učiteljice so z veseljem delili svoje poglede in izkušnje digitalne učilnice, saj je bil celoten seminar zasnovan kot delavnica, kjer smo skupaj z našo izvrstno učiteljico Sarajane Doogan včasih sami usmerjali potek seminarja.
V naslednjem delu smo se posvetili praktičnim primerom uporabe umetne inteligence v razredu. Z uporabo Copilot in Gemini programske opreme smo lahko preizkusili najnaprednejšo verzijo chat-GPT in openAi jezikovnega modela. Pogovarjali smo se o prednostih in slabostih tovrstnega pristopa in spoznali, da nudi ogromno prednosti, vendar ima tudi določene slabosti pri delu z učenci.
Seminar smo zaključili s povzetkom in mnenji o uporabnosti in primernosti najnovejših digitalnih orodij v učilnici prihodnosti. Pomembno je, da učitelji spodbujajo aktivno sodelovanje učencev in prilagodijo uporabo orodij glede na specifične cilje in potrebe razreda. S prilagajanjem pristopa in spodbujanjem aktivne uporabe digitalnih orodij bodo učitelji zagotovili, da bodo učenci bolj motivirani za učenje tujih jezikov.
Zapisal: Sebastjan Hercigonja