Hitre povezave

Veliki nemarni škornji - žabja alergija, alergija na vodo

ŽABJA ALERGIJA, ALERGIJA NA VODO

 

V okviru projekta sva se mentorici, Katja in Mirka odločili, da naredimo malo premora in preberemo še kakšno drugo zgodbo. To je bila zgodba Žabja alergija, alergija na vodo. Na zabaven način smo spoznavali  tegobe dvoživk in se zavedali, da lahko postanemo njihovi rešitelji.

               

 

Ura je potekala takole. Začeli smo v jutranjem krogu. Z učenci smo se posedli v krog. Na sredino kroga sva na tla položili knjigo avtorice Aleksandre Pinterič z naslovom Žabja alergija, alergija na vodo in orehove lupine (čakali sva, da jih kdo od učencev vpelje v pogovor). Učenci so opisovali naslovnico ter pripovedovali o žabici z naslovnice. Pogovor je pripeljal do pripovedovanja o izkušnjah z žabicami. Učencem sva zastavili vprašanje: Kaj nam bodo orehove lupine? Pa se je seveda našla pametna ideja, češ, da bi z njimi lahko oponašali žabje regljanje. Pa smo ga. Učenec, ki že zna brati nam je nato prebral naslov zgodbe z naslovnice. Nato je učiteljica zgodbo prebrala, učenci pa so jo z zanimanjem zbrano poslušali. Z vprašanji sva preverili razumevanje poslušanega besedila. Učenci so si zapomnili veliko podrobnosti, pogovor se je razširil na onesnaževanje in začeli smo govoriti o onesnaženi naravi.

Učenci so pripovedovali, kako bi lahko pomagali žabicam, da bi lahko vsak dan praznovale praznik čistih mlak. Med pripovedovanjem so podali nekaj zanimivih predlogov:

-          Če bi lahko, bi se spremenil v dež in bi spral gozd in vso umazanijo.

-          Z mrežo bi iz mlake zajemala umazanijo.

-          Žabicam bi razdelil metle in bi počistile mlako.

-          Lahko bi pobrali žabice iz mlake in jih dali v drugo mlako, medtem pa bi onesnaženo mlako očistili in žabice vrnili nazaj v čisto mlako.

Nekaj več časa smo namenili liku žabje zdravnice. Z igro vlog smo zaigrali prizor med žabico Greto in žabjo zdravnico. Učenci so  žabici Greti predlagali različne recepte za ozdravitev alergije.

Zgodba je učence pritegnila, začeli so jo listati in prebirati. Izredno navdušeni so bili nad njenimi ilustracijami. Predlagali so, da zgodbo poustvarjamo še pri likovni umetnosti. In smo jo. V likovno ustvarjanje smo vključili različne likovne tehnike in s tem upoštevali vse želje otrok.

Ker so bili nad zgodbo in njenim sporočilom učenci navdušeni, sva sporočilnost razširili še na ostale predmete. Pri športu smo si izmišljali razne žabje igre in po žabje skakali in preskakovali nižje ovire. Zaplesali smo plesa Tri majhne žabice in Žaba rada bi kopalke. Pri matematiki smo urejali žabice različnih velikosti. Pri spoznavanju okolja smo se poglobili v mlako in spoznavali živali in rastline v njej ter njeni bližnji okolici. Z žabicami smo prepevali tudi pri urah glasbene vzgoje.

Pri različnih dejavnostih je bilo od otrok čutiti velik interes, da bi lahko pomagali vsem žabicam na svetu, če bi seveda vsi Zemljani razmišljali tako kot oni.

Takole so nas žabice iz zgodbe pritegnile, da smo jih vključevali v dejavnosti pri različnih učnih predmetih.

              

               

 Katja Kovačič Kokošar